تشریفات عروسی , ماشین عروس , تالار و جهیزیه عروس , خدمات و راهنمای مراسم عروسی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقهمند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. جذابترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده*ایم،‬ که از آسمان برق*آسا تا پرچم در اعماق دریا و دایناسور پرنده را شامل می*شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان ما باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ 

آسمان برق* آسا 




نتیجه ابرهای طوفانی بر فراز شهر ژیلت در ایالت وایومینگ امریکا، رعد و برق*های زیادی بود که سوژه نخستین عکس این مجموعه شد. کارشناس*های هواشناسی، باران و تندباد بیشتری را برای این منطقه پیش*بینی کرده*اند. (تصویر از دنیل برنر، آسوشتدپرس)




 

آب*افشانی 



یک مامور آتش*نشانی در حال تماشای چرخ*بال مخصوصی است که برای عملیات*های حریق به کار گرفته می*شود. این چرخ*بال مشغول عملیات آب*افشانی بر فراز شعله*های آتشی است که در نزدیکی آتن، پایتخت یونان زبانه می*کشند. (تصویر از رویترز)




 

دست یاری 




یکی از کارکنان مجموعه دریایی مشغول کمک به نهنگ کوهان*دار نوجوانی است که در ساحل کویینزلند استرالیا به گل نشسته است. در نهایت این وال به اعماق آبی دریا بازگردانده شد. (رویترز)




 

ابرهای چرخنده 




در این تصویر که الکساندر گرست، فضانورد اروپایی از ایستگاه بین*المللی فضایی گرفته و در حساب کاربری خود در شبکه*های اجتماعی منتشر کرده، شاهد چرخ خوردن طوفان آرتور بر فراز اقیانوس اطلس شمالی هستیم. (تصویر از ناسا، رویترز)



 

پرتابگر خزنده 




راکت قلب عقرب شرکت اوربیتال ساینس حامل تجهیزات مورد نیاز فضاپیمای سیگنس (Cygnus) است. در این تصویر راکت در حال انتقال به سوی سامانه پرتابگر فضایی مستقر در پایگاه هوایی والوپ ناسا در ویرجینیا است. (تصویر از ناسا، گتی ایمجز)




 

دایناسور پرنده 




پلاگورنیس ساندرسی (Pelagornis sandersi) گونه*ای از مرغ*های دریایی منقرض شده*ی ما قبل تاریخ است که حدود 25 میلیون سال پیش زندگی می*کرد. این دایناسور با بالهایی به طول 6.36 متر و با تایید کارشناسان، بزرگ*ترین پرنده جهان بوده. (موزه بروس، رویترز)




 

پرچم در اعماق آب 




غواصان مشغول باز کردن پرچم بزرگی بر روی "ژنرال هایف اف واندربرگ"، یکی از کشتی*های نیروی دریایی ایالات متحده هستند؛ که پنج سال پیش در سواحل فلوریدا غرق شد تا یک صخره مرجانی مصنوعی را تشکیل دهد. (تصویر از رویترز)



 

دوش آب سرد 




با گرم شدن دمای هوا در فصل تابستان، یک پنگوئن خود را در زیر آبی که از آبشار پارک بلر درامود سافاری در اسکاتلند جریان دارد، خنک می*کند. (تصویر از PA)



 

راه دور از خانه 




 

سیاره زمین (نقطه پایین سمت راست تصویر) از پشت حلقه*هایی در دور سیاره زحل است، قابل روئیت می*باشد. این تصویر را فضاپیمای کاسینی ناسا از فاصله*ی 898 میلیون مایلی تهیه و ارسال کرده است.




چشم طوفان 




 

رعد و برق به پشت چرخ و فلک لاندن آی (London Eye) که در منطقه مرکزی پایتخت انگلستان قرارگرفته، می*زند. پس از چندین روز آب و هوای گرم و سوزان، طوفان*های الکتریکی در مناطق جنوبی انگلستان به وقوع پیوستند.



نشاط در عمق 




 

اسب*های کوچولوی چینکوتگ در حال شنا کردن و عبور از عرض کانال آبی در ایالت ویرجینیای امریکا هستند. به سبب بارش*های تابستانی سطح آب رودخانه بالا آمده و کار برای این جانوران قدری دشوار شده است.



تماشای آتش 




 

گروهی از آتش*نشانان در حال تماشای عملیات خاموش کردن آتش در شمال ایالت آیداهو هلیکوپتر مخصوص اداره مدیریت زمین در امریکا هستند.



قدرت زرد رود وحشی 




 

گروهی از مردم در حال تماشای قدرت سیلاب*های زرد روز در استان مرکزی حنان در کشور چین هستند. نزدیک به 300 تن از سیلاب*های ناشی از باران*های موسمی در جنوب این کشور جان خود را از دست داده*اند.



در اعماق دریا 




 

متخصصان فرانسوی مشغول آزمایش سامانه*ی زیر آبی ورتکس (Vortex) در بندری در جنوب فرانسه هستند. این آزمایشات بخشی از پروژه*ی ایجاد وسایل زیر آبی ناشناس است.



آب تنی به سبک قطبی 




 

یک خرس قطبی در زیر سطح آب مشغول بازی با لایه*ای از یخ است. این جانور قطبی در باغ*وحشی در کشور ژاپن نگهداری می*شود.



نمایش آتشین 




 

یکی از بازدیدکنندگان از فستیوال کنجکاوی علمی در شهر دوبلین مشغول تماشای دیوار آتشین هنری است که در ورودی این نمایشگاه نصب شده است.



کلاه*خود طبی 




 

یکی از کارکنان شرکت ژاپنی سونی مشغول نشان دادن قابلیت*های کلاه جراحی مخصوصی است که برای تصویربرداری آندوسکوپی طراحی شده است. قرار است این ابزار پزشکی از ماه دیگر برای فروش عرضه شود.



جفت مهربان 




 

دو طوطی هندی که تازه سر از تخم به درآورده*اند توسط یک شکارچی محلی شکار شده و برای فروش به بازاری در ایالت ناگالند واقع در شمال شرقی این کشور عرضه شدند؛ پرنده*های بیچاره!



ولادیمیر آبی 




 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سوار بر زیر دریایی C-Explorer5 شده تا به تماشای بقایای ناوچه نیروی دریایی با نام اولگ رفت؛ شناوری که در قرن نوزدهم به قعر آب فرو رفت.



فوق صوت 




 

طرح هنری از فضاپیمای Skylon تازه*ترین موشک فضایی انگلستان است که قرار است سرعتی پنج برابر سرعت صوت داشته باشد و می*تواند فضانوردان را به سرعت به مدار زمینی منتقل کند.



نهنگ مهاجر 




 

اکنون زمان مهاجرت نهنگ کوهان*دار است که سالانه بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر را از شبه جزیره*ی قطبی تا سواحل کلمبیا در این فصل طی می*کنند تا در مکان مناسبی زایمان کرده و بچه*های خود را به دنیا آورند.



شستشوی فضایی 




 

کارن نایبرگ یکی از فضانوردان سازمان فضایی ایالات متحده است که در عرشه*ی ایستگاه فضایی بین*المللی قرار دارد و او در حال نمایش نحوه*ی شستشوی مویش در محیط خلاء است.



روز سبز 




 

کارگران مشغول پاک کردن ساحل چین در منطقه*ی شاندونگ هستند. مدتی است جلبک*ها به سبب گردباد در این منطقه جمع شده*اند.



آسمان شب 




 

پارک کبلدر واتر (Kielder Water) در منطقه*ی نوتمبرلند یکی از بزرگ*ترین پارک*های نجومی برای تماشای زیبایی*های آسمان شب در اروپا است. در این منطقه دیگر خبری از آلودگی*های نوری شهر نیست و اخترشناسان می*توانند به خوبی به کهکشان پر ستاره چشم بدوزند.



عقاب آسمان 




 

هواپیمای جنگنده*ی رافائل در حال پرواز بر فراز اسمان فرانسه است تا روز پاریس باستیل را گرامی داشته و در رژه*ی نظامی شرکت می*کند.



تاریخ آینده 




 

تصاویر گرافیکی رایانه*ای که بر روی دیواری در ساختمان داکیارد در حومه*ی یوکویوما نقش بسته است برای گرامیداشت بیستمین سالگرد توسعه*ی این مرکز فرهنگی اجرا می*شود.



بوسه بر خورشید 




 

خوشه*ای از گندم که در زمستان کشت شده است در منطقه*ی دیکسون در ایلینوی آماده*ی برداشت است و در مقابل غروب خورشید قرار گرفته است.



شیرجه در آب تازه 




 

پس از سپری شدن هفت سال دوران خشکسالی در منطقه*ی احمد آباد هندوستان، بالاخره سیلاب*ها به آبگیر احمدسر سرازیر شده است، جایی که در کنار مجتمع ششصد ساله*ی ساخج*رزا واقع شده است.



جوینده طوفان 




 

ایستگاه فضایی بین*المللی (ISS) در حال رصد کردن طوفانی بر فراز اقیانوس اطلس، در نزدیکی خط استوا است، جایی که کشور برزیل قرار دارد. خدا می*داند در دل این گرد باد طوفانی چه خبر است!



بیداری بی*ادبانه 




 

کوه آتشفشانی پوپوکاتپتل در مکزیک از خواب بیدار شده و با فوران ذرات خاکستر همه را به دردسر انداخته است. راه*های فرار مملو از جمعیت است و نقاط امن نیز طرفداران بسیاری دارد.



نورهای خیره*کننده 




 

هزاران نور خیره*کننده لیزر سبز رنگ به سوی چرخ*بالی که بر فراز میدان تحریر قاهره پرواز می*کند، نشانه رفته است. مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور اسبق مصر خیابان*ها را اشغال کرده*اند و بر علیه او شعار سر می*دهند.



خاک بر سر! 




 

هوا در انگلستان رو به گرمی گذاشته و فیلی که در باغ*وحش تویکراس واقع در لسترشایر روزگار می*گذراند، برای خنک شدن ناچار به ریختن خاک بر روی سر است!



پرندگان خشمگین 




 

گرهی از هواپیماهای جنگنده روسی سوخو 27 و میگ 29 در حال نمایش هوایی بسیار جذاب و دیدنی در خلال نمایشگاه بین*المللی دفاع دریایی در شهر ساحلی سن پترزبورگ هستند.



پیشواز فضایی 




 

لوکا پارمیتانو به خارج از محیط ایستگاه فضایی بین*المللی رفته تا مقدمات ورود ماژول جدید روسی را به این پایگاه فرا زمینی آماده کند.



ورود به مسابقه فضایی 




 

هنگ*کنگ با رونمایی از ماکت فضاپیمای OCOR Lynx Mark II عملاً خود را وارد مسابقه فضایی و ارسال توریست به فضا کرد. به کمک این فضاپیما مسافران می*توانند در مدت 60 دقیقه به فضای زیر مداری برسند.



سبز سبز شو! 




 

اینگی ترانتر با ابتکار جالبش یکی از بونکرهای نظامی متعلق به جنگ جهانی دوم را به مکانی سبز و دوست داشتنی بدل کرده است. قرار است در جشنواره*ای که در دانمارک برگزار می*شود، این بونکر سبز نیز شرت کند.



عمیق آبی 




 

برای نخستین بار اخترشناسان موفق شدند رنگ حقیقی سیاره*ای در خارج از منظومه شمسی را تشخیص دهند. باران*های سیلیکاتی در سیاره HD 189733b موجب می*شود تا دانشمندان رنگ آبی نیلگونی را به این سیاره اختصاص دهند.



بازی با آتش 




 


آتش*سوزی در کوهستان چارلستون در نزدیکی لاس*وگاس موجب شده تا آسمان شهر مملو از دود شود و جلوه*ی خاصی از بازی با نور را ایجاد کند.


توضیح: با سپاس از زحمات جناب آقای مهندس عباس جعفری و انتشارات گیتا*شناسی؛ برای افزایش دقت ترجمه*های این سری از مقالات و برگردان صحیح نام*های جغرافیایی از "دانشنامه*ی گیتاشناسی" (دوره*ی دو جلدی) استفاده شده است.

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش