تشریفات عروسی , ماشین عروس , تالار و جهیزیه عروس , خدمات و راهنمای مراسم عروسی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

 

تقريباً در در هر محله و هر خيابان تهران چندين قهوه‌خانه و سفره‌خانه وجود دارد که کار اصلي آنها در کنار عرضه غذا، ارائه قليان است.

افراد زيادي هستند که در طول شبانه‌روز براي گذران اوقات خود قليان مي‌کشند. در قهوه‌خانه‌هايي که به شيوه قديمي اداره مي‌شود و در آنها تنها چاي و قليان عرضه مي‌شود، قيمت قليان و چاي شايد به کمتر از شش هزار تومان هم برسد اما در برخي سفره‌خانه‌هاي مرکز شهر که رستوران‌ها و سفره‌خانه‌هايي‌ با طراحي نسبتاً سنتي و خاص سرويس چاي و قليان عرضه مي‌کنند، قيمت‌ها کاملاً متفاوت است.

در اين مراکز چند پُک قليان براي مشتريان حداقل هزينه 15 هزار توماني دارد و هرچه به مناطق بالاي شهر نزديک‌تر شويم انگار قيمت قليان‌ها هم روند صعودي‌تري مي‌گيرند. در مناطقي نظير يوسف‌آباد، طراحي رستوران‌ها مجلل‌تر و قد قليان‌ها هم گويا بلند‌تر مي‌شود و قيمت در اين مناطق در حدود 35 هزار تومان تا 50 هزار تومان است.

اما محدوده قيمت‌ها در برخي از سفره‌خانه‌ها متفاوت‌تر است. مثلاً در چند نقطه شهر تهران از جمله منطقه فرشته (بالاتر از پارک وي)، اقدسيه و زعفرانيه مراکزي هستند که قليان را با قيمت‌هاي 100 هزار تومان تا 180 هزار تومان و حتي 200 هزار تومان در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند. مشتريان هم تا 40 دقيقه فرصت دارند که از اين قليان‌ها استفاده کنند اما گاه مشترياني هستند که خيلي کمتر از اين ميزان قليان مي‌کشند که البته اين موضوع تفاوتي در هزينه آن ندارد.

نرخ‌هاي اين‌چنيني قليان‌کشي در برخي نقاط تهران، در حالي است که سفره‌خانه‌هاي تهران اتحاديه‌هايي دارند و در برخي از سفره‌خانه‌ها نرخ‌هاي اتحاديه قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش